Słuchacze PR-u u Tischnera dla IDEA FIX – czyli jak teorię przekuto w praktykę

Słuchacze PR-u u Tischnera dla IDEA FIX – czyli jak teorię przekuto w praktykę

W roku akademickim 2013/2014 słuchacze 11 edycji studiów podyplomowych o kierunku „Nowy public relations” w Wyższej Szkole Europejskiej im. ks. Józefa Tischera w Krakowie przygotowali kompleksową kampanię PR dla IDEA FIX – miejsca, w którym wielowymiarowo spotyka się polski, kreatywny biznes.

Nowatorski program studiów „Nowy PR” kładzie szczególny nacisk na zdobywanie konkretnej i narzędziowej wiedzy – rozbudowany blok warsztatowy i treningowy stanowi ponad 50 proc. wszystkich zajęć. Co roku słuchacze tego kierunku pracując w ramach wirtualnych agencji PR przygotowują na podstawie briefu strategię działań PR dla realnego klienta.

– Pracując dla IDEA FIX studenci przeszli przez cały proces tworzenia i przygotowania działań PR dla klienta – od narzędzi analitycznych, poprzez opracowanie optymalnego modelu działania zapewniającego efektywne dotarcie z przekazem do grupy docelowej, budżetowanie i harmonogramowanie całego projektu, wybór sposobów pomiaru i optymalizacji rekomendowanych rozwiązań, na prezentacji przed klientem skończywszy – mówi Łukasz Majewski, opiekun merytoryczny kierunku. – Ten warsztatowy aspekt naszego programu pozwala słuchaczom przekuć wiedzę zdobywaną podczas studiów w praktyczne umiejętności zawodowe poszukiwane na rynku pracy – dodaje Łukasz Majewski.

– Kreowanie strategii komunikacji dla IDEA FIX było rewelacyjnym doświadczeniem i ogromną lekcją. Mogliśmy pracować dla prawdziwej firmy i mieliśmy poczucie, że nasze działania zostaną wdrożone. Roczna praca w zespole osób z różnych branż poszerzyła nasze perspektywy i pozytywnie wpłynęła na efekt końcowy. Bardzo się cieszę, że mogłam uczestniczyć w tak rozwijającym projekcie. Podczas studiów zdobyłam nie tylko cenne doświadczenie, ale również poznałam fantastycznych ludzi – mówi Klaudia Dzwonek, słuchaczka 11 edycji kierunku „Nowy PR”.

Kluczowymi celami działań PR, które znalazł się w briefie, nad którym pracowali studenci, były zwiększanie świadomości marki IDEA FIX, szerzenie hasła „only Polish designers” oraz przekonanie konsumentów do wspierania polskich marek. Zakończeniem wielomiesięcznych prac wirtualnej agencji „Public Revolution” była prezentacja autorskiej propozycji działań PR przed przedstawicielem IDEA FIX.

– Jestem pod ogromnym wrażeniem jakości pomysłów przygotowanych przez grupę kierunku „Nowy PR”. Choć nie tylko zaprezentowane działania komunikacyjne i oryginalne koncepcje zasługują na uznanie. Słuchacze przedstawili także mocno przemyślaną i podpartą własnymi badaniami i analizami strategię komunikacji. Obiektywne spojrzenie oczyma zewnętrznych ekspertów na zakres działalności i dotychczasową komunikację IDEA FIX to podstawa do dalszej pracy i rozwoju. Z chęcią część kreatywnych rozwiązań wdrożę w życie – mówi Anna Maria Kwiatek, właścicielka IDEA FIX.