Słuchacze „Nowego PR-u” promują kulturę zdrowego stylu życia

Edukowanie w zakresie tematyki zdrowej żywności oraz świadomych wyborów konsumenckich, a także zmiana nawyków żywieniowych Polaków. Przed takim zadaniem stanęli słuchacze 13 edycji studiów podyplomowych na kierunku „Nowy public relations” w Wyższej Szkole Europejskiej im. ks. Józefa Tischera w Krakowie. W roku akademickim 2015/2016 pracowali nad kompleksową kampanią PR dla Fundacji Alma Pokochaj Życie.

Stare rzymskie przysłowie mówi: „verba docent, exempla trahunt” – słowa uczą, przykłady pociągają. Zależy nam, by uczestnicy studiów podyplomowych kończąc je, zdobywając nową wiedzę i umiejętności, byli pełni zapału do wprowadzenia zmian w swojej karierze. Stąd nasz nowatorski program, który kładzie szczególny nacisk na zdobywanie konkretnej i narzędziowej wiedzy. W funkcjonowaniu skutecznego menedżera, pracownika czy przedsiębiorcy praktyczne doświadczanie powoduje, że teoretyczny zasób wiedzy jest najefektywniej przyswajany. Najważniejsze jest także praktyczne wykorzystanie zdobywanej wiedzy jeszcze w trakcie studiów, pod okiem doświadczonych ekspertów-praktyków PR-u – mówi Łukasz Majewski, opiekun merytoryczny kierunku.

Słuchacze „Nowego PR-u” od początku roku akademickiego pracują jako agencja public relations. Otrzymują od prawdziwego klienta konkretne zapytanie ofertowe – brief, by na koniec cyklu zajęć – w trybie przetargu – przedstawić swoją autorską propozycję działań PR.

Pracując dla Fundacji Alma Pokochaj Życie studenci przeszli przez cały proces tworzenia i przygotowania działań PR – od narzędzi analitycznych, poprzez opracowanie strategii i optymalnego modelu działania zapewniającego efektywne dotarcie z przekazem do grupy docelowej, budżetowanie i harmonogramowanie całego projektu, wybór sposobów pomiaru i optymalizacji rekomendowanych rozwiązań, na prezentacji przed klientem skończywszy.

Zadaniem tegorocznej grupy było przygotowanie strategii komunikacji dla Fundacji Alma Pokochaj Życie, upowszechniającej wiedzę o jej działalności w aspekcie szerzenia wiedzy o zdrowym sposobie odżywiania i jego wpływie na jakość życia Polaków.

Studia podyplomowe „Nowy PR” zakończyły się prezentacją autorskiej propozycji działań PR przygotowanej przez agencję „PR-OWCA” (agencja stworzona na potrzeby studiów podyplomowych) przed przedstawicielami Fundacji Alma Pokochaj Życie.

Gratuluję kreatywności i wciąż jestem pod wrażeniem ciekawej strategii PR. Zdaję sobie sprawę, ile pracy trzeba było włożyć w przygotowanie prezentacji liczącej 251 slajdów. W efekcie otrzymaliśmy kilka naprawdę oryginalnych pomysłów, które warto włączyć do naszej kampanii komunikacji. Bardzo dziękujemy – mówi Monika Moskwa, PR menedżer i rzecznik prasowy Alma Market.

Studia to doskonała okazja nie tylko do zgłębiania interesującego świata PR-u, w który wprowadzają nas, studentów wykładowcy z wieloletnim doświadczeniem, ale także – a może przede wszystkim – okazja do poznania nowych osób, nawiązania nowych relacji i wymiany kontaktów pomiędzy ludzmi, którzy reprezentuja rozmaite branże. A jak wiadomo, takie relacje są jednym z najważniejszych atrybutów dobrego PR-owca – mówi Marta Hernik, słuchaczka 13 edycji kierunku „Nowy PR”.

Nowe trendy i narzędzia komunikacji, zmiany na rynku pracy, potrzeby pracodawców, oczekiwania przyszłych słuchaczy, sugestie absolwentów – za tym wszystkim co roku musi nadążać program naszych studiów. Podczas czternastej edycji kolejni słuchacze rozwiną swoje skrzydła – mówi Łukasz Majewski.

Więcej o kierunku „Nowy PR”:

Program dwusemestralnych studiów, który obejmuje ponad 180 godzin zajęć dydaktycznych (warsztatów i wykładów), składa się z 5 bloków tematycznych: Wprowadzenie do świata PR; PR od kuchni; PR w praktyce; Dziedziny PR oraz PR w erze social i mobile media. Uzupełnieniem wykładów są ćwiczenia i warsztaty pozwalające na szybką weryfikację wiedzy teoretycznej z praktycznym jej zastosowaniem. Krajowi i międzynarodowi eksperci PR o sprawdzonym i cenionym doświadczeniu zawodowym i szkoleniowym prowadzą zajęcia z wykorzystaniem praktycznych oraz aktywizujących metod nauczania, takich jak: studia przypadków, ćwiczenia indywidualne i grupowe, gry symulacyjne, dyskusje, przygotowywanie i przedstawianie prezentacji na zadane tematy czy wykłady interaktywne. Zajęcia wspierane są licznymi materiałami audiowideo.

Rekrutacja na studia podyplomowe o kierunku „Nowy PR” trwa do 30 września 2016 roku. Szczegóły: www.podyplomowe.wse.krakow.pl/nowy-public-relations