Społeczne kompetencje kluczem do sukcesu zawodowego!

Wyższa Szkoła Europejska od początku swego istnienia roku (2003 r.) dba o rozwój społecznych kompetencji zawodowych u swoich studentów. W programie nauczania posiada obowiązkowe warsztaty prowadzone przez ekspertów zawodowych i zajęcia dodatkowe organizowane przez Biuro Karier.

Istotną rolę w rozwoju tych kompetencji pełnią studenckie praktyki zawodowe, w czasie których kompetencje są oceniane przez praktykodawców. Studentom z niezadawalającą oceną proponowane jest spotkanie z doradcą zawodowym oraz sesje coachingowe.

Chcąc zwiększyć u swoich absolwentów poczucie pewności siebie w funkcjonowaniu na rynku pracy - w podejmowaniu świadomej, skutecznej decyzji dotyczącej charakteru pracy, w znajdywaniu
i utrzymaniu pracy, w sprawnym radzeniu sobie ze stresem na rozmowie kwalifikacyjnej, WSE proponuje wszystkim studentom III roku możliwość uczestniczenia w badaniach MindSonar i Harrison Assesssment. 

MindSonar to jedyny w Polsce model pomiarowy, uwzględniający jak ludzie myślą w konkretnych kontekstach (np. preferencja pracy). Bada on 13 stylów myślenia:

  • sposoby podejmowania decyzji w odniesieniu do ilości posiadanych informacji,
  • motywacje,
  • źródło autorytetu,
  • filtrowanie informacji,
  • sposób organizowania się,
  • poczucie sprawczości,
  • preferencja gromadzenia informacji,
  • stosunek do zmian,
  • kierunek uwagi w doświadczeniu,
  • kolejność pojmowania,
  • preferencja rodzaju pracy,
  • odniesienie do czasu.

Raport MindSonar pokazuje co w naszym myśleniu nam służy i nas wspiera, a co przeszkadza w efektywnym spełnianiu się zawodowym. Poszczególne składniki stylów myślenia (metaprogramy) łączą się ze sobą i są istotne w kontekście wykonywanych zadań zawodowych. 

Harrison Assessments jest z kolei badaniem sprawdzającym jakie zachowania wpływają na satysfakcję z wykonywanej pracy. Narzędzie oparte jest na dwóch teoriach: Teorii Enjoyment Performance oraz Teorii Paradoksu wywodzącej się m. in. z filozofii Ying-Yang.

Pierwsza z nich stwierdza, że pracujemy bardziej efektywnie, jeśli zadania przypisane do naszego stanowiska sprawiają nam przyjemność. Badania wskazują na wysoką korelację między zadowoleniem z różnych aspektów pracy i osiąganymi wynikami. Teoria Paradoksu natomiast opiera się na założeniu, że nasze mocne cechy, niewsparte innymi, mogą stać się naszymi słabościami. Na przykład szczerość niepoparta dyplomacją może prowadzić do nieporozumień lub konfliktów. Harrison Assessments jest narzędziem pozwalającym wykryć potencjalne zagrożenie wynikające z takich paradoksów.

Wyższa Szkoła Europejska jest jedyną uczelnią w Polsce i jedną z trzech uczelni europejskich wprowadzających badanie Harrison Assessments do swojego programu!

 

Masz więcej pytań? Napisz do nas!

Harrison Assessments: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

MindSonar: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.