Grafika reklamowa i multimedia

Studia na kierunku Grafika Reklamowa i Multimedia to odpowiedź na nieustannie narastające zapotrzebowanie na wyspecjalizowanych grafików i specjalistów z dziedziny projektowania graficznego. Kierunek otwiera przed kandydatem szeroki wachlarz możliwości, pozwalając mu na doskonalenie swoich umiejętności z zakresu grafiki i kompleksowo przygotowując do wejścia na rynek pracy.

Priorytetem kierunku Grafika Reklamowa i Multimedia jest praktyczne podejście do nauczania – studenci uczą się pod okiem profesjonalistów – praktyków, wykorzystując przy tym specjalistyczne narzędzia graficzne. Studia ponadto oferują szeroki zakres praktyk -  od agencji reklamowych i działów  marketingu po firmy z branż reklamowej, wydawniczej, gier
i multimediów. 

O wyjątkowym znaczeniu tych studiów świadczy objęcie kierunku patronatem przez Małopolski Klaster Poligraficzny.

 

Wypowiedź specjalisty:  

 

anna treska siwon small

Innowacyjny program nauczania na kierunku "Grafika reklamowa i multimedia" daje naszym Studentom możliwość uzyskania szerokich kompetencji. Podstawą programu są przedmioty zawodowe, odpowiadające głównym rynkowym nurtom współczesnego projektowania graficznego, prowadzone przez aktywnych zawodowo specjalistów. Towarzyszy im zestaw kursów wprowadzających studentów w zagadnienia związane z zarządzaniem marką, zespołem i projektem. Studenci zdobędą także wiedzę o odbiorcach komunikacji wizualnej, tak potrzebną podczas projektowania zorientowanego na użytkownika.

Studenci mogą wybrać jedną z czterech specjalności – Grafika reklamowa i edytorska, Multimedia i grafika interaktywna, Digital Art, User Experience. Będą doskonalić umiejętności w małych grupach warsztatowych i realizować własne projekty. Zdobędą także umiejętności z zakresu autoprezentacji. Szeroki zakres kompetencji zawodowych, interpersonalnych i związanych z zarządzaniem pozwoli naszym Absolwentom świadomie pokierować własną karierą w branży reklamy, multimediów lub gier.

 

Anna Treska-Siwoń
Prodziekan ds. kierunku Grafika reklamowa i multimedia

 

Atuty kierunku:

 

  • zajęcia z praktykami, z wieloletnim doświadczeniem zawodowym, znającymi realia rynkowe, posiadającymi specjalistyczną wiedzę i umiejętności, które wprowadzą Cię w specyfikę pracy w branży reklamowej i multimedialnej,
  • wyjątkowy program uzupełnia typowe artystyczne i techniczne kompetencje o umiejętności pracy w zespole, zarządzania projektami a także w zakresie promocji, marketingu, ochrony praw autorskich i prowadzenia prezentacji
  • partnerzy biznesowi kierunku i praktykodawcy  – Małopolski Klaster Poligraficzny oraz wiele instytucji, firm, agencji reklamowych i studiów projektowych różnych specjalizacji – zapewniają jak najlepsze dopasowanie programu do potrzeb pracodawców,
  • 4 innowacyjne specjalności i 8–14 specjalistycznych kursów w ramach każdej z nich pozwolą zapoznać się z wieloma aspektami projektowania graficznego, byś w przyszłości mógł świadomie wybrać dalszą drogę specjalizacji,
  • będziesz operować środkami artystycznymi, które pozwolą Ci świadomie kreować przekaz wizualny,
  • program uzupełniony o praktyki w agencjach reklamowych, działach  marketingu i firmach z branż reklamowej, wydawniczej, gier i multimediów,
  • program studiów zapewnia poznanie specjalistycznych narzędzi, niezbędnych w zawodzie grafika, rozwój kreatywności i kompetencji miękkich, a także zapoznanie z innymi praktycznymi aspektami uprawiania zawodu projektanta,
  • pracownie komputerowe z Adobe CC
  • nauka języka angielskiego rozpoczyna się od poziomu A2, zaawansowany kurs obejmuje zagadnienia niezbędne do komunikowania się z zagranicznymi partnerami / klientami. Studia kończą się egzaminem z języka angielskiego na poziomie B2
  • stypendia dla najlepszych studentów.

 

Szczegółowy program studiów dostępny jest w Dziale Rekrutacji WSE:

  Kraków, al. Jana Pawła II 39a, pok. 211
  12 683 24 04 (07)
  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Miejsca pracy i stanowiska:

 W miejscach związanych z grafiką:

  • agencje reklamowe
  • agencje interaktywne
  • studia graficzne
  • wydawnictwa
  • drukarnie
  • producenci gier i innych aplikacji
  • działy marketingu / promocji w firmach z różnych branż

 

W zawodach związanych z grafiką:

  • grafik komputerowy, a w tym grafik internetowy
  • graphic designer
  • grafik dtp
  • fotoedytor
  • projektant opakowań
  • web graphic designer
  • specjalista ds. komunikacji wizualnej
  • graphic & visual identification designer
  • ilustrator
  • social media graphic designer
  • grafik animator
  • koordynator ds. grafiki
  • specjalista ds. prezentacji wizualnych
  • specjalista ds. marketingu
  • UI designer
  • UX designer

Wybrane kursy realizowane w ramach studiów:

  • Grafika rastrowa - nabędziesz umiejętności obróbki zdjęć, fotomontażu, korekcji kolorów i retuszu. W ramach przedmiotu przewidziany jest równiez kurs Adobe Photoshop. 
  • Grafika wektorowa - nauczysz się tworzenia ilustracji w stylu flat design, rysowania map i infografik, pracy z tekstem. W ramach przedmiotu przewidziany jest równiez kurs Adobe Illustrator. 
  • Obróbka filmu animacji i dźwięku - poznasz metody animowania liter i obiektów, tworzenia storybordów i animacji, oraz nabędziesz wiedzę na temat postprodukcji. W ramach przedmiotu przewidziany jest równiez kurs Adobe After Effects. 
  • Podstawy typografii - poznasz anatomię liter, a także nauczysz się analizy ich czytelności, użyteczności I rozpoznawania emocji, które ze sobą niosą. Praca analogowa oraz cyfrowa w Adobe InDesign. 
  • Architektura informacji - wprowadzenie do UX design. Kurs pomaga w zbudowaniu hierarchi czytelności – zarówno na opakowaniach, stronach internetowych jak I aplikacjach mobilnych. 
  • Perswazja w promocji - dowiesz się jak wpływać na odbiór komunikatu I jak optymalnie oddziaływać na odbiorcę.

 

Program kierunku uzupełniają przedmioty ogólnouczelniane, przedmioty specjalnościowe poszerzające zakres kompetencji graficznych, seminarium oraz praktyka zawodowa.

Ciekawostki:

  • Grafikiem może zostać osoba, która obowiązkowo zna podstawowe programy graficzne i ma chęć ciągłego doskonalenia się, a ze względu na to, że nowinki techniczne często powstają zagranicą, optymalnie jest gdy grafik zna chociaż jeden język obcy.
  • Wielu grafików ceni sobie możliwość pracy indywidualnej, na zasadzie przyjmowania zleceń od osób prywatnych i firm – pod tym kątem jest to zawód podobny do adwokata czy lekarza. 
  • Dobrzy, sprawdzeni fachowcy zatrudnieni w dobrej agencji reklamowej mogą zarabiać 10 tys. zł netto i więcej

 

galeriaprac

 

 

Szczegółowy program studiów dostępny jest w Dziale Rekrutacji WSE

        Kraków, ul. Westerplatte 11
        12 683 24 04 (07)
  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.