Grafika reklamowa i multimedia

Studia na kierunku Grafika reklamowa i multimedia to odpowiedź na nieustannie narastające zapotrzebowanie na wyspecjalizowanych grafików i specjalistów z dziedziny projektowania graficznego. Kierunek otwiera przed kandydatem szeroki wachlarz możliwości, pozwalając mu na doskonalenie swoich umiejętności z zakresu grafiki i kompleksowo przygotowując do wejścia na rynek pracy.

Priorytetem kierunku Grafika reklamowa i multimedia jest praktyczne podejście do nauczania – studenci uczą się pod okiem profesjonalistów – praktyków, wykorzystując przy tym specjalistyczne narzędzia graficzne. Studia ponadto oferują szeroki zakres praktyk -  od agencji reklamowych i działów  marketingu po firmy z branż reklamowej, wydawniczej, gier i multimediów.

Wypowiedź specjalisty:

ats

Innowacyjny program nauczania na kierunku Grafika reklamowa i multimedia daje naszym Studentom możliwość uzyskania szerokich kompetencji. Podstawą programu są przedmioty zawodowe, odpowiadające głównym rynkowym nurtom współczesnego projektowania graficznego, prowadzone przez aktywnych zawodowo specjalistów. Towarzyszy im zestaw kursów wprowadzających studentów w zagadnienia związane z zarządzaniem marką, zespołem i projektem. Studenci zdobędą także wiedzę o odbiorcach komunikacji wizualnej, tak potrzebną podczas projektowania zorientowanego na użytkownika.

Studenci mogą wybrać jedną z czterech specjalności – Grafika reklamowa i edytorska, Multimedia i grafika interaktywna, Digital Art, User Experience. Będą doskonalić umiejętności w małych grupach warsztatowych i realizować własne projekty. Zdobędą także umiejętności z zakresu autoprezentacji. Szeroki zakres kompetencji zawodowych, interpersonalnych i związanych z zarządzaniem pozwoli naszym Absolwentom świadomie pokierować własną karierą w branży reklamy, multimediów lub gier.

 

mgr Anna Treska-Siwoń
Prodziekan ds. kierunku Grafika reklamowa i multimedia

 

  

Atuty kierunku:

  • zajęcia z praktykami, z wieloletnim doświadczeniem zawodowym, znającymi realia rynkowe, posiadającymi specjalistyczną wiedzę i umiejętności, które wprowadzą Cię w specyfikę pracy w branży reklamowej i multimedialnej,
  • wyjątkowy program uzupełnia typowe artystyczne i techniczne kompetencje o umiejętności pracy w zespole, zarządzania projektami a także w zakresie promocji, marketingu, ochrony praw autorskich i prowadzenia prezentacji
  • partnerzy biznesowi kierunku i praktykodawcy  – Małopolski Klaster Poligraficzny oraz wiele instytucji, firm, agencji reklamowych i studiów projektowych różnych specjalizacji – zapewniają jak najlepsze dopasowanie programu do potrzeb pracodawców,
  • 4 innowacyjne specjalności i 8–14 specjalistycznych kursów w ramach każdej z nich pozwolą zapoznać się z wieloma aspektami projektowania graficznego, byś w przyszłości mógł świadomie wybrać dalszą drogę specjalizacji,
  • będziesz operować środkami artystycznymi, które pozwolą Ci świadomie kreować przekaz wizualny,
  • program uzupełniony o praktyki w agencjach reklamowych, działach  marketingu i firmach z branż reklamowej, wydawniczej, gier i multimediów,
  • program studiów zapewnia poznanie specjalistycznych narzędzi, niezbędnych w zawodzie grafika, rozwój kreatywności i kompetencji miękkich, a także zapoznanie z innymi praktycznymi aspektami uprawiania zawodu projektanta,
  • pracownie komputerowe z Adobe CC
  • nauka języka angielskiego rozpoczyna się od poziomu A2, zaawansowany kurs obejmuje zagadnienia niezbędne do komunikowania się z zagranicznymi partnerami / klientami. Studia kończą się egzaminem z języka angielskiego na poziomie B2
  • stypendia dla najlepszych studentów.

 

Szczegółowy program studiów dostępny jest w Dziale Rekrutacji WSE:

  Kraków, al. Jana Pawła II 39a, pok. 211
  12 683 24 04 (07)
  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Miejsca pracy i stanowiska:

 W miejscach związanych z grafiką:

  • agencje reklamowe
  • agencje interaktywne
  • studia graficzne
  • wydawnictwa
  • drukarnie
  • producenci gier i innych aplikacji
  • działy marketingu / promocji w firmach z różnych branż

 

W zawodach związanych z grafiką:

  • grafik komputerowy, a w tym grafik internetowy
  • graphic designer
  • grafik dtp
  • fotoedytor
  • projektant opakowań
  • web graphic designer
  • specjalista ds. komunikacji wizualnej
  • graphic & visual identification designer
  • ilustrator
  • social media graphic designer
  • grafik animator
  • koordynator ds. grafiki
  • specjalista ds. prezentacji wizualnych
  • specjalista ds. marketingu
  • UI designer
  • UX designer

Wybrane kursy realizowane w ramach studiów:

  • Grafika rastrowa - nabędziesz umiejętności obróbki zdjęć, fotomontażu, korekcji kolorów i retuszu. W ramach przedmiotu przewidziany jest równiez kurs Adobe Photoshop. 
  • Grafika wektorowa - nauczysz się tworzenia ilustracji w stylu flat design, rysowania map i infografik, pracy z tekstem. W ramach przedmiotu przewidziany jest równiez kurs Adobe Illustrator. 
  • Obróbka filmu animacji i dźwięku - poznasz metody animowania liter i obiektów, tworzenia storybordów i animacji, oraz nabędziesz wiedzę na temat postprodukcji. W ramach przedmiotu przewidziany jest równiez kurs Adobe After Effects. 
  • Podstawy typografii - poznasz anatomię liter, a także nauczysz się analizy ich czytelności, użyteczności I rozpoznawania emocji, które ze sobą niosą. Praca analogowa oraz cyfrowa w Adobe InDesign. 
  • Architektura informacji - wprowadzenie do UX design. Kurs pomaga w zbudowaniu hierarchi czytelności – zarówno na opakowaniach, stronach internetowych jak I aplikacjach mobilnych. 
  • Perswazja w promocji - dowiesz się jak wpływać na odbiór komunikatu I jak optymalnie oddziaływać na odbiorcę.

 

Program kierunku uzupełniają przedmioty ogólnouczelniane, przedmioty specjalnościowe poszerzające zakres kompetencji graficznych, seminarium oraz praktyka zawodowa.

Ciekawostki:

  • Grafikiem może zostać osoba, która obowiązkowo zna podstawowe programy graficzne i ma chęć ciągłego doskonalenia się, a ze względu na to, że nowinki techniczne często powstają zagranicą, optymalnie jest gdy grafik zna chociaż jeden język obcy.
  • Wielu grafików ceni sobie możliwość pracy indywidualnej, na zasadzie przyjmowania zleceń od osób prywatnych i firm – pod tym kątem jest to zawód podobny do adwokata czy lekarza. 
  • Dobrzy, sprawdzeni fachowcy zatrudnieni w dobrej agencji reklamowej mogą zarabiać 10 tys. zł netto i więcej

 

galeriaprac

 

 

Szczegółowy program studiów dostępny jest w Dziale Rekrutacji WSE

        Kraków, ul. Westerplatte 11
        12 683 24 04 (07)
  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.