Digital Art

digital art baner

 

Specjalność „Digital Art” powstała z myślą o osobach, które w przyszłości chcą zajmować się projektowaniem graficznym, ale z naciskiem na pracę tabletem graficznym i tworzeniu ilustracji cyfrowych. Z nabytymi na specjalizacji umiejętnościami i wiedzą można z powodzeniem pracować jako grafik (graphic artist) dla branży gier, ale nie tylko - również jako ilustrator dla branży wydawniczej - czy to w prasie, czy przy projektowaniu książek i innych wielostronicowych publikacji lub publikacji cyfrowych, multimedialnych produktów edukacyjnych, itd. Szeroki zakres przedmiotów umożliwia absolwentom dalszą zawodową specjalizację w wybranej dziedzinie. Dużą grupę przedmiotów stanowią kursy obsługi specjalistycznego oprogramowania. Oprócz programów wspólnych dla wszystkich specjalności z oferty Adobe, na specjalności Digital Art studenci poznają również pracę w środowisku 3D (3DS Max). Specjalność ta związana jest z intensywną pracą nad rozwijaniem własnych umiejętności rysunku i pogłębiania wiedzy o kompozycji, teorii koloru i historii sztuki.

 

Atuty specjalności:

  • zajęcia ze specjalistami działającymi w branży grafików-ilustratorów sprawią, że Twoja wiedza i umiejętności będą mieć charakter praktyczny i związany z potrzebami rynku

  • praca z tabletami graficznymi najnowszej generacji oraz przy profesjonalnych stacjach roboczych z specjalistycznymi monitorami

  • szeroki zakres wiedzy z historii sztuki

  • kursy specjalistycznego oprogramowania - oprogramowanie 2D (Adobe) i 3D (Autodesk) - dadzą Ci umiejętności posługiwania się niezbędnymi narzędziami

  • specjalność związana jest z intensywną pracą nad rozwijaniem własnych umiejętności rysunku i pogłębiania wiedzy o kompozycji, teorii koloru i historii sztuki.

  Szczegółowy program studiów dostępny jest w Dziale Rekrutacji WSE

  Kraków, ul. Westerplatte 11
  12 683 24 04 (07)
  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

digital art baner 1

 

Kadra prowadzących:

Simeon Genew - przedmiot: KOMPOZYCJA I BUDOWA SCENY

Designer, ilustrator, malarz. Absolwent Wydziału Architektury Politechniki Krakowskiej. Posiada 13 lat doświadczenia w branży reklamowej, 7 lat w branży gier, przy produkcjach o międzynarodowym zasięgu. Pracował jako grafik i dyrektor artystyczny agencjach reklamowych i interaktywnych oraz dla polskich i zagranicznych producentów gier. Zajmuje się projektowaniem graficznym, bookdesign, digital painting dla branży gier oraz klasycznym rysunkiem, ilustracją i malarstwem. W pracach dla branży gier specjalizuję się w grach przygodowych. Prezes Krakowskiego Stowarzyszenia Komiksowego. Na WSE, poza specjalnością Digital Art., prowadzi przedmioty Rysunek i kompozycja oraz Grafika ilustracyjna.

Rafał Szłapa - przedmiot: PROJEKTOWANIE POSTACI

Absolwent wydziału malarstwa na ASP w Krakowie. Doświadczony Ilustrator pracujący cyfrowo, autor komiksów i storyboardów dla znanych marek oraz okładek książkowych dla kilku polskich wydawnictw. W środowisku komiksu znany ze swojej kilkutomowej autorskiej serii komiksowej "Bler". Od lat pracuje z sukcesem dla branży gier jako artysta grafik, tworząc postacie i sceny do gier przygodowych o globalnym zasięgu.

Tomasz Jedruszek - przedmiot: WYKŁADY GOŚCINNE MISTRZÓW ZAWODU

Tomasz Jedruszek to marka najwyższej jakości prac cyfrowych w grafice - Ilustrator doskonale znany wszystkim zainteresowanym malarstwem cyfrowym jako Morano. Architekt z wykształcenia, założyciel grupy Artist On Board. Posiada wieloletnie doświadczenie w grafice cyfrowej o międzynarodowym zasięgu klientów.

Marcin Turecki - przedmiot: WPROWADZENIE DO 3D

Artysta, designer. Twórca gry komputerowej Archaica: The Path of Light. Sudiował Historię Sztuki na UJ i Malarstwo na ASP. Tworzył grafiki na potrzeby reklamy oraz gier komputerowych. Obecnie pracuje jako Senior Level Artist w Bloober Team.

Rafał Kołsut - przedmiot: NARRACJA OBRAZEM

doktorant Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, katedra Teatru i Dramatu. Recenzent komiksowy i teatralny, współpracownik "Magazynu Miłośników Komiksu KZ", scenarzysta komiksowy. Zainteresowania badawcze: kulturotwórcza rola komiksu i animacji.

 

 Miejsca pracy i stanowiska:

  • studia gier oraz aplikacji,

  • studia animacji oraz agencje reklamowe,

  • wydawnictwa publikacji ilustrowanych (prasa, książki, gry planszowe),

 

digital art baner 3 

Wybrane kursy realizowane w ramach specjalności: 

  • Projektowanie postaci - koncepcja, ubiór, wyposażenie. A przy okazji nauka anatomii. Photoshop.
  • Kompozycja i budowa sceny - architektura, wnętrza lub pejzaże, światło, kolor, nastrój. A przy okazji podstawy budowy sceny w 3D. Photoshop i 3DStudio MAX.
  • Styloznawstwo - wiedza o modzie, broni, designie i architekturze przez wieki.
  • Wprowadzenie do 3D - Podstawy pracy w 3D w uznanym i wszechstronnym programie 3d Studio MAX, projektowanie otoczenia bezpośrednio w silniku Unreal Engine oraz podstawy rzeźby w 3D.
  • Narracja obrazem - jak opowiedzieć historię bez tekstu, przy okazji poważna wiedza o sztuce komiksu i grach.
  • Warsztat cyfrowego artysty- skróty i tricki, aby pracować efektywnie i szybko w Photoshopie i nie tylko. Plus nowości software'owe i hardware'owe dla artystów.
  • Wprowadzenie do zawodu- poznaj specyfikę swojego przyszłego zawodu w wykładach zawodowców - uznanych artystów (i nie tylko) z branży gier i ilustracji.

  

digital art baner 4

 

galeriaprac