Grafika reklamowa i edytorska

Język

polski

Tryb

Stacjonarny
Niestacjonarny

grafika reklamowa i edytorska

Specjalność „Grafika reklamowa i edytorska” powstała z myślą o osobach, które w przyszłości chcą zajmować się głównie projektowaniem dla mediów tradycyjnych. Zakres przedmiotów jest na tyle szeroki (m.in. Identyfikacja wizualna marek, opakowania, grafika ilustracyjna), że umożliwi absolwentom studiów licencjackich dalszą specjalizację w wybranej gałęzi projektowej. Studenci pracować będą głównie w 3 programach Adobe: Illustrator, Photoshop i InDesign. Zakres zdobywanych umiejętności obejmuje zagadnienia związane z komunikacją wizualną, brandingiem oraz przygotowaniem do druku.

Partner specjalności

malopolski-klaster-poligraficzny

Małopolski Klaster Poligraficzny

Atuty specjalności

  • zajęcia ze specjalistami działającymi branżach reklamowej, wydawniczej i drukarskiej sprawią, że Twoja wiedza i umiejętności będą mieć charakter praktyczny i związany z potrzebami rynku
  • kurs Adobe InDesign oraz udoskonalone umiejętności posługiwania się Adobe Illutrator, Photoshop i Acrobat Pro dadzą Ci niezbędne w pracy projektanta umiejętności
  • w trakcie studiów nauczysz się zasad komunikacji wizualnej, projektowania wszelkich materiałów reklamowych oraz operowania kolorem, tekstem i ilustracją

Przyszłe miejsca pracy

  • agencje reklamowe
  • studia projektowe
  • wydawnictwa
  • drukarnie
  • działy marketingu małych i dużych firm

Kursy realizowane w ramach specjalności (wybrane)

  • Grafika edytorska - warsztaty projektowania wszelkich wydawnictw wielostronicowych – od katalogów reklamowych do książek. Praca w Adobe Indesign
  • Projektowanie opakowań - kurs rozwija umiejętność komunikacji wizualnej poprzez opakowanie produktu. Uczy zarówno artystycznych zasad, jak i prawnych oraz technicznych
  • Grafika ilustracyjna - kurs rozwija umiejętność samodzielnego tworzenia ilustracji (np. technicznych lub medycznych) oraz zasad ich stosowania w różnego typu publikacjach
  • System identyfikacji wizualnej - w ramach kursu Studenci będą samodzielnie tworzyć logotypy i towarzyszące im systemy identyfikacji (Identity book)
  • Infografika - kurs uczy zasad tworzenia zarówno podstawowych form infografiki (m.in. wykresy, schematy, mapy), jak i bardziej rozbudowanych, stosowanych często jako forma reklamy komercyjnej lub społecznej.
  • Projektowanie graficzne - studenci będą opracowywać różne formy grafiki użytkowej zgodne z otrzymanymi założeniami. Będzie to praca zarówno z prawdziwymi briefami kreatywnymi, jak i księgami CI (Corporate Identity).
  • Przygotowanie do druku - kurs będzie realizowany przez fachowców zrzeszonych w Małopolskim Klastrze Poligraficznym. Obejmie wizyty w drukarniach oraz warsztaty druku cyfrowego w siedzibie Klastra.
  • Obsługa Adobe InDesign - kurs obsługi programu, który jest używany przez projektantów na całym świecie do projektowania wydawnictw do druku, e-publikacji oraz publikacji interaktywnych.