Lingwistyka dla biznesu – specjalność z j. angielskim (ścieżka w j.polskim)

Język

polski

Tryb

Stacjonarny
Niestacjonarny

lingwistyka dla biznesu ang

 

Dzięki znajomości języków obcych stajemy się bardziej otwarci na świat, inne kultury oraz bardziej mobilni. Co więcej wyniki Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń potwierdzają, że znajomość języka angielskiego jest umiejętnością wysoko cenioną przez pracodawców, jednak dopiero bardzo dobra biegłość językowa jest atutem pozwalającym na uzyskiwanie wyraźnie wyższych dochodów. 

 

Wypowiedź specjalisty:

Katarzyna Papaja na strone fin

 

Znajomość języków obcych w dzisiejszych czasach kiedy świat stał się „globalna wioską” jest niezbędna umiejętnością. W samej Europie mieszka i żyje ponad 450 milionów ludzi o różnym pochodzeniu historycznym, społecznym i kulturalnym, wywodzących się z różnych krajów, społeczności, kultur i grup społecznych. W tworzeniu spójności pomiędzy Krajami Członkowskimi oraz w potęgowaniu uczucia przynależności do innych Europejczyków co raz ważniejsze stają się zarówno zrozumienie międzykulturowe, jaki i umiejętności porozumiewania się. Znajomość języków obcych daje Nam nie tylko możliwość rozwoju zawodowego ale także rozwoju intelektualnego i personalnego dlatego inwestowanie w językiem jest najlepszym kapitałem.

  

dr Katarzyna Papaja
Prodziekan ds. kierunku Lingwistyka dla biznesu

 Atuty specjalności: 

  • studia stacjonarne
    • ponad 450 godzin praktycznej nauki języka angielskiego
    • ponad 300 godzin nauki drugiego języka obcego (język ogólny i język biznesowy) do wyboru: j. hiszpański, j. włoski, j. niemiecki (od poziomu podstawowego)*,
  • studia niestacjonarne
    • ponad 280 godzin praktycznej nauki języka angielskiego
    • ponad 180 godzin nauki drugiego języka obcego (język ogólny i język biznesowy) do wyboru: j. hiszpański, j. włoski, j. niemiecki (od poziomu podstawowego)*,
  • języki specjalistyczne w programie studiów: w finansach, IT oraz zarządzaniu,
  • kurs z tłumaczeń w biznesie i korespondencji handlowej,
  • wprowadzenie do realiów kulturowych, społecznych i ekonomicznych kraju specjalizacji,
  • większość zajęć prowadzonych w formie pracy zespołowej,
  • stypendia w ramach programu Erasmus+ - nawet 12 miesięcy możesz spędzić, na jednej z partnerskich uczelni podczas wyjazdu stypendialnego, rozwijając swoje umiejętności.

* drugi język obcy nauczany jest od podstaw; uruchomienie grupy z danego języka zależne jest od zainteresowania studentów i zebrania odpowiedniej liczby chętnych

  

Szczegółowy program studiów dostępny jest w Dziale Rekrutacji WSE

Kraków, ul. Westerplatte 11
12 683 24 04 (07)
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

  

 Miejsca pracy i stanowiska: 

  • firmy i organizacje międzynarodowe, poszukujące specjalistów z dziedziny języka biznesu lub komunikacji międzykulturowej,
  • firmy outsourcingowe,
  • firmy i organizacje międzynarodowe zatrudniające menedżerów, konsultantów biznesowych i specjalistów ds. handlu zagranicznego i współpracy międzynarodowej,
  • instytucje, organy i agencje Unii Europejskiej,
  • instytucje kulturalne, agencje filmowe, galerie, muzea, które współpracują z międzynarodowymi instytucjami,
  • media - redakcje gazet, portale internetowe, TV, radio - zainteresowane umiejętnościami z zakresu specjalistycznego biznesowego języka,
  • biura spraw zagranicznych instytucji administracji państwowej, samorządu terytorialnego, utrzymujące kontakty międzynarodowe. 

  

Ciekawostki:  

  • Angielski jest językiem ojczystym około 500 milionów ludzi. Dla 300 milionów osób stanowi on z kolei drugi język, w którym komunikują się oni najczęściej. Według szacunków, aż jedna czwarta populacji Ziemi opanowała bądź uczy się i używa tego języka jako języka obcego!
  • W czasie spotkania biznesowego najważniejsze jest pierwsze wrażenie! Przyjmuje się, że trwa ono zaledwie kilka sekund. Ta krótka i na pozór nic nieznacząca chwila, może natomiast rzutować na przebieg całego spotkania. Amerykanie charakteryzują ten moment liczbowo jako 3x20: 20 sekund, 20 słów, 20 gestów. You never get a second chance to make a good first impression - mówi nawiązujące do tego przysłowie