Lingwistyka dla biznesu – specjalność z j. angielskim (ścieżka w j.polskim)

Język

polski

Tryb

Stacjonarny
Niestacjonarny

lingwistyka dla biznesu ang

 

Dzięki znajomości języków obcych stajemy się bardziej otwarci na świat, inne kultury oraz bardziej mobilni. Co więcej wyniki Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń potwierdzają, że znajomość języka angielskiego jest umiejętnością wysoko cenioną przez pracodawców, jednak dopiero bardzo dobra biegłość językowa jest atutem pozwalającym na uzyskiwanie wyraźnie wyższych dochodów.

 

Wypowiedź specjalisty:

kamil mielnik„Jaką rolę pełnią języki obce we współczesnym, międzynarodowym środowisku korporacyjnym? Dzięki znajomości języków obcych stajemy się bardziej otwarci na świat, inne kultury oraz bardziej mobilni. Oprócz dobrze sprawdzającego się, nowoczesnego programu studiów na kierunku Lingwistyka dla biznesu, który pozwala na uzyskanie praktycznych kompetencji językowych w połączeniu z wiedzą biznesową niewątpliwym atutem naszych studiów jest wykwalifikowana kadra, która oprócz doświadczenia akademickiego posiada szerokie i wieloletnie doświadczenie w biznesie. Wśród naszych wykładowców są również tłumacze przysięgli, lektorzy języka obcego, konsultanci językowi oraz trenerzy języka biznesu. Każdy absolwent Lingwistyki dla Biznesu WSE nie tylko uzyskuje dyplom ukończenia studiów, ale także certyfikat TOEIC®, który określa biegłość posługiwania się językiem angielskim w firmie, podczas spotkań, negocjacji czy podroży służbowych.”

  

Kamil Mielnik
Kierownik Studium Języków Obcych
Koordynator ds. Lingwistyki dla Biznesu

 

 Atuty specjalności: 

  • studia stacjonarne
    • ponad 450 godzin praktycznej nauki języka angielskiego
    • ponad 300 godzin nauki drugiego języka obcego (język ogólny i język biznesowy) do wyboru: j. hiszpański, j. włoski, j. niemiecki (od poziomu podstawowego)*,
  • studia niestacjonarne
    • ponad 280 godzin praktycznej nauki języka angielskiego
    • ponad 180 godzin nauki drugiego języka obcego (język ogólny i język biznesowy) do wyboru: j. hiszpański, j. włoski, j. niemiecki (od poziomu podstawowego)*,
  • języki specjalistyczne w programie studiów: w finansach, IT oraz zarządzaniu,
  • kurs z tłumaczeń w biznesie i korespondencji handlowej,
  • wprowadzenie do realiów kulturowych, społecznych i ekonomicznych kraju specjalizacji,
  • większość zajęć prowadzonych w formie pracy zespołowej,
  • stypendia w ramach programu Erasmus+ - nawet 12 miesięcy możesz spędzić, na jednej z partnerskich uczelni podczas wyjazdu stypendialnego, rozwijając swoje umiejętności.

* drugi język obcy nauczany jest od podstaw; uruchomienie grupy z danego języka zależne jest od zainteresowania studentów i zebrania odpowiedniej liczby chętnych

  

Szczegółowy program studiów dostępny jest w Dziale Rekrutacji WSE

Kraków, ul. Westerplatte 11
12 683 24 04 (07)
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

  

 Miejsca pracy i stanowiska: 

  • firmy i organizacje międzynarodowe, poszukujące specjalistów z dziedziny języka biznesu lub komunikacji międzykulturowej,
  • firmy outsourcingowe,
  • firmy i organizacje międzynarodowe zatrudniające menedżerów, konsultantów biznesowych i specjalistów ds. handlu zagranicznego i współpracy międzynarodowej,
  • instytucje, organy i agencje Unii Europejskiej,
  • instytucje kulturalne, agencje filmowe, galerie, muzea, które współpracują z międzynarodowymi instytucjami,
  • media - redakcje gazet, portale internetowe, TV, radio - zainteresowane umiejętnościami z zakresu specjalistycznego biznesowego języka,
  • biura spraw zagranicznych instytucji administracji państwowej, samorządu terytorialnego, utrzymujące kontakty międzynarodowe. 

  

Ciekawostki:  

  • Angielski jest językiem ojczystym około 500 milionów ludzi. Dla 300 milionów osób stanowi on z kolei drugi język, w którym komunikują się oni najczęściej. Według szacunków, aż jedna czwarta populacji Ziemi opanowała bądź uczy się i używa tego języka jako języka obcego!
  • W czasie spotkania biznesowego najważniejsze jest pierwsze wrażenie! Przyjmuje się, że trwa ono zaledwie kilka sekund. Ta krótka i na pozór nic nieznacząca chwila, może natomiast rzutować na przebieg całego spotkania. Amerykanie charakteryzują ten moment liczbowo jako 3x20: 20 sekund, 20 słów, 20 gestów. You never get a second chance to make a good first impression - mówi nawiązujące do tego przysłowie