Psychologia rynku i zachowań konsumenckich [NOWOŚĆ!]

Język

polski

Tryb

Stacjonarny
Niestacjonarny

psychologia rynku

„Z perspektywy wieloletniej współpracy z firmami i organizacjami jako psycholog zarządzania i doradca biznesowy w obszarze strategicznym widzę, że wiedza z psychologii rynku i zachowań konsumenckich jest podstawą dla skutecznych procesów marketingowych i sprzedażowych w każdego rodzaju firmie czy organizacji. Osoby posiadające wiedzę na temat psychologicznych mechanizmów rządzących rynkiem są nieocenione w każdym biznesowym przedsięwzięciu - zarówno na etapie budowania strategii marketingowej, planowania oraz realizowania konkretnej kampanii reklamowej, PRowej czy sprzedażowej, a także na etapie wymyślania produktu czy usługi, po wręcz kreowanie nowej potrzeby na rynku. Dlatego specjalność psychologia rynku i zachowań konsumenckich to odpowiedź na zapotrzebowanie środowiska biznesowego w obszarze wiedzy z zakresu psychologicznych mechanizmów rządzących rynkiem oraz decyzjami konsumentów."

Aleksandra Glinka (Kuźniak)
Opiekun merytoryczny kierunku Psychologia
Opiekun merytoryczny specjalności Psychologia rynku i zachowań konsumenckich

Partner specjalności:

LOGO MANAGEMENTSynergia Management to firma consultingowa świadcząca usługi z zakresu psychologii i zarządzania strategicznego, specjalizująca się w rozwoju psychologicznym i strategicznym osób i firm, a w szczególności w opracowywaniu strategii biznesowych i rozwojowych, diagnozie psychologicznej i organizacyjnej, profesjonalnym rozwoju trenerów i menedżerów, rozwijaniu przedsiębiorczości i przywództwa w biznesie, a także w tematach związanych z rozwojem osobistym i zawodowym oraz work/life balance i corporate weallness.

Atuty specjalności:

  • nauczysz się modeli, metod i narzędzi psychologicznych wykorzystywanych w marketingu, PR i reklamie;
  • będziesz uczestniczyć w zajęciach prowadzonych w formie warsztatów za pomocą różnorodnych metod aktywnego uczenia się takich jak: prezentacja, praca w grupach, praca w parach, praca indywidualna, praca z kwestionariuszem, praca z filmem, gry, ćwiczenia, dyskusje, burze mózgów, praca z metaforą, odgrywanie ról, odgrywanie scenek, symulacje, praca z case study i inne;
  • zrealizujesz praktyki studenckie w firmach biznesowych, agencjach reklamowych oraz organizacjach pozarządowych;
  • poznasz narzędzia PR i kreowania wizerunku firmy, produktu czy osoby, zasady prowadzenia komunikacji medialnej i kampanii reklamowej oraz narzędzia i podstawy działań marketingowych w sieci i e-commerce;  
  • nauczysz się copywritingu, konstruowania narzędzi wywierania wpływu na konsumentów oraz prowadzenia badań marketingowych i zasad budowania skutecznych strategii marketingowych;
  • zgłębisz psychologiczne mechanizmy zachowań konsumenckich oraz wpływu reklamy i socjotechnik na decyzje zakupowe;
  • doświadczysz prowadzenia procesów sprzedażowych i negocjacji handlowych
  • poznasz zasady marketingu politycznego oraz technik kreatywnych wykorzystywanych w reklamie.

Przyszłe miejsca pracy

W zawodach związanych z psychologią:

  • psychologowie PR i reklamy (po ukończonych pełnych 5-letnich studiach);
  • menedżerowie ds. marketingu;
  • specjaliści ds. badań marketingowych;
  • specjaliści ds. kampanii reklamowych;
  • specjaliści ds. kreowania wizerunku i PR;doradcy biznesowi w obszarze marketingu i sprzedaży.

W miejscach związanych z psychologią:

  • agencje reklamowe;
  • agencje medialne;
  • agencje PR;
  • działy kreatywne;
  • działy marketingu i sprzedaży;
  • działy komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej w firmach;
  • firmy outsourcingowe świadczące usługi z zakresu PR i reklamy;
  • firmy badawcze;
  • firmy konsultingowe;
  • media tradycyjne (TV, Radio);
  • media internetowe.

Kursy realizowane w ramach specjalności:

  • Psychologia wpływu społecznego, socjotechniki i NLP
  • Psychologia ekonomiczna
  • Psychologia sprzedaży
  • Trening negocjacji w biznesie
  • Marketing polityczny - podstawy psychologii polityki
  • Psychologia reklamy i zachowań konsumenckich
  • Kreatywność w reklamie - trening kreatywnego rozwiązywania problemów
  • Copywriting
  • Strategie marketingowe
  • Badania marketingowe
  • Public relations
  • Kreowanie wizerunku pracodawcy - employer branding
  • Kreowanie marki osobistej - personal branding
  • Konstruowanie narzędzi wpływu na konsumenta - kampania reklamowa, techniki public relations, komunikacja medialna
  • Marketing w sieci
  • E-commerce