Specjalizacja: Komunikacja międzykulturowa w biznesie

Język

angielski

Tryb

Stacjonarny
Niestacjonarny

Komunikacja międzykulturowa w biznesie

 Atuty specjalności

  • Studia stacjonarne:
    • ponad 180  godzin praktycznej nauki języka angielskiego,
    • ponad 200  godzin praktycznej nauki języka obcego,
  • Studia niestacjonarne:
    • ponad 120 godzin praktycznej nauki języka angielskiego,
    • ponad 140 godzin praktycznej nauki języka obcego
  • 6 języków obcych do wyboru: włoski, hiszpański, rosyjski – od podstaw oraz niemiecki, hiszpański, rosyjski – od poziomu średniozaawansowanego (B1)*,
  • 7 specjalistycznych kursów które przygotują Cię do zarządzania oraz negocjacji  w firmach międzynarodowych i instytucjach Unii Europejskiej,
  • Koło Naukowe Instytutu Badań nad Cywilizacjami - w ramach, którego możesz uczestniczyć w projektowaniu i realizowaniu projektów międzynarodowych, ściśle związanych z działalnością Instytutu Badań na Cywilizacjami WSE
  • Reggio Emilia, Bragança, La Roche - możesz spędzić nawet 12 miesięcy na jednej z partnerskich uczelni rozwijając swoje umiejętności pracy w międzynarodowym zespole podczas wyjazdu stypendialnego.

* uruchomienie grupy z danego języka zależne jest od zainteresowania studentów i zebrania odpowiedniej liczby chętnych

Przyszłe miejsca pracy

  • firmy i organizacje międzynarodowe, poszukujące specjalistów z dziedziny języka biznesu lub komunikacji międzykulturowej,
  • firmy i organizacje międzynarodowe zatrudniające menedżerów, konsultantów biznesowych i specjalistów ds. handlu zagranicznego i współpracy międzynarodowej,
  • instytucje, organy i agencje Unii Europejskiej,
  • instytucje kulturalne, agencje filmowe, galerie, muzea, które współpracują z międzynarodowymi instytucjami,
  • media - redakcje gazet, portale internetowe, TV, radio - zainteresowane umiejętnościami z zakresu specjalistycznego biznesowego języka,
  • biura spraw zagranicznych instytucji administracji państwowej, samorządu terytorialnego, utrzymujące kontakty międzynarodowe,
  • ministerstwa (spraw zagranicznych, gospodarki, kultury) i agencje rządowe.

Kursy realizowane w ramach specjalności (wybrane)

  • Komunikacja w biznesie – zajęcia mają na celuwprowadzenie do tematykikomunikacji w biznesie, procesów i głównych form komunikacji. Kurs będzie mieć charakter ćwiczeń  za zakresu komunikowania (ustnego, jak i pisemnego) w języku angielskim w sytuacjach biznesowych. Dodatkowo studenci poznają zasady przygotowania i wygłaszania prezentacji oraz uczestnictwa i prowadzenia spotkań biznesowych.
  • Wybrane zagadnienia z makro i mikroekonomii – zajęcia poświęcone będą mechanizmom rynkowym, zmianom popytu i podaży, teorii gier i różnym formom organizacji rynku, modelom globalnej podaży i globalnego popytu, pomiarom produkcji krajowej, wzrostu gospodarczego oraz inflacji i deficytów.
  • Prawo handlowe uczestnicy kursu poznają podstawy prawa handlowego z uwzględnieniem nowych wyzwań oraz wybranych elementów obowiązywania i stosowania prawa handlowego w systemie prawa polskiego. Szczególny nacisk położony zostanie na identyfikowanie zagadnień prawa handlowego w kontekście problemów związanych z praktyką obrotu gospodarczego w Polsce i w stosunkach międzynarodowych.
  • Negocjacje międzykulturowe – w trakcie zajęć przypomniane zostaną dotychczas poznane typy i klasyfikacje podziałów kultury, poruszona zostanie także kwestia złożoności różnic międzykulturowych w negocjacjach biznesowych, analitycznego myślenia w trakcie ich planowania oraz technik ich skutecznego przeprowadzania
  • Zarządzanie procesami komunikacji - kurs obejmuje podstawy komunikacyjne przedstawione na konkretnych przykładach zarządzania komunikacją (zarówno w administracji publicznej oraz w korporacjach). Zajęcia poruszają dodatkowo wiele zastosowań różnych kanałów komunikacji, procesów i narzędzi, odnoszących się do planowania i realizacji oraz przeglądu kluczowych cech komunikacji elektronicznej.

Ciekawostki

  • Z badań wynika, że treść przekazu komunikacyjnego docierającego do odbiorcy zajmuje jedynie ok. 10%  całości komunikatu. Znakomitą większość przekazu (50-60%) podczas komunikowania się między ludźmi, stanowi natomiast sfera niewerbalna, czyli wszystko to, co nie zostało oficjalnie wypowiedziane.
  • W trakcie spotkań biznesowych warto pamiętać, że również nasze gesty świadczą o tym, co myślimy lub uważamy w danej kwestii. Specjaliści w tej dziedzinie twierdzą np. że zakładanie rąk oznacza postawę defensywną, zamkniętą na drugą osobę. Stukanie palcami o kolano, czy biurko identyfikowane jest natomiast z nerwowością lub kłamstwem. Zaciskanie pięści to z kolei odzwierciedlenie naszej zamkniętej postawy nieskorej do negocjacji.