Komunikacja międzykulturowa w biznesie

Język

angielski

Tryb

Niestacjonarny zaoczny

 kierunek komunikacjamiedzykulturowawbiznesie

 

Studia są bardzo ważnym etapem w życiu każdej i każdego z nas. Jeśli wiesz, że kierunek, który studiujesz, jest pożądany na rynku pracy, to jesteś spełnionym studentem czy spełnioną studentką. Oprócz pasji, przy wyborze trzeba również myśleć perspektywicznie. Studia są bardzo ważnym etapem w życiu każdej i każdego z nas. Jeśli wiesz, że kierunek, który studiujesz, jest pożądany na rynku pracy, jesteś na pewno spełnionym studentem czy spełnioną studentką. O to wszystko możecie być spokojni wybierając ścieżkę komunikacja międzykulturowa w biznesie! Niewątpliwą zaletą kierunku jest skupienie się na praktyce, dzięki czemu języki obce będą proste, a komunikacja w nich – naturalna. Zajęcia z praktykami pozwolą lepiej zrozumieć przekazywaną wiedzę. 

Na rynku odnaleźć można obecnie wiele miejsc pracy, gdzie języki obce są niezbędne. Szczególnie przydatny okazuje się angielski w biznesie, ze względu na wyselekcjonowaną porcję słownictwa.

Wypowiedź eksperta:

DSC 9738

We współczesnym, zglobalizowanym świecie państwa i społeczeństwa są ze sobą powiązane zależnościami ekonomicznymi i politycznymi. Wiele instytucji, tak państwowych, jak i prywatnych, funkcjonuje nie tylko na poziomie lokalnym, ale również międzynarodowym. Praca w tego typu instytucjach i firmach wymaga nie tylko znakomitej znajomości języka angielskiego, realiów współczesnego biznesu, ale również kompetencji międzykulturowych, pozwalających nam umiejętnie i z szacunkiem komunikować się z innymi kulturami. Ścieżka „Komunikacja międzykulturowa w biznesie” zapewni ci taką wiedzę, umiejętności i kompetencje.

dr Rafał Majka
Prodziekan ds. kierunku Filologia

 

 

 

 

 

 

 

Atuty ścieżki:

  • Studia stacjonarne:
    • ponad 180  godzin praktycznej nauki języka angielskiego,
    • ponad 200  godzin praktycznej nauki języka obcego,
  • Studia niestacjonarne:
    • ponad 120 godzin praktycznej nauki języka angielskiego,
    • ponad 140 godzin praktycznej nauki języka obcego
  • 6 języków obcych do wyboru: hiszpański, rosyjski – od podstaw oraz niemiecki od poziomu średniozaawansowanego (B1)*,
  • 7 specjalistycznych kursów które przygotują Cię do zarządzania oraz negocjacji  w firmach międzynarodowych i instytucjach Unii Europejskiej,
  • Reggio Emilia, Bragança, La Roche - możesz spędzić nawet 12 miesięcy na jednej z partnerskich uczelni rozwijając swoje umiejętności pracy w międzynarodowym zespole podczas wyjazdu stypendialnego.

* uruchomienie grupy z danego języka zależne jest od zainteresowania studentów i zebrania odpowiedniej liczby chętnych

 

Szczegółowy program studiów dostępny jest w Dziale Rekrutacji WSE:

 

Kraków, al. Jana Pawła II 39a, pok. 211
12 683 24 04 (07)
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

 Miejsca pracy i stanowiska: 

  • firmy i organizacje międzynarodowe, poszukujące specjalistów z dziedziny języka biznesu lub komunikacji międzykulturowej,
  • firmy i organizacje międzynarodowe zatrudniające menedżerów, konsultantów biznesowych i specjalistów ds. handlu zagranicznego i współpracy międzynarodowej,
  • instytucje, organy i agencje Unii Europejskiej,
  • instytucje kulturalne, agencje filmowe, galerie, muzea, które współpracują z międzynarodowymi instytucjami,
  • media - redakcje gazet, portale internetowe, TV, radio - zainteresowane umiejętnościami z zakresu specjalistycznego biznesowego języka,
  • biura spraw zagranicznych instytucji administracji państwowej, samorządu terytorialnego, utrzymujące kontakty międzynarodowe,
  • ministerstwa (spraw zagranicznych, gospodarki, kultury) i agencje rządowe.

 

Wybrane kursy realizowane w ramach ścieżki:

  • Komunikacja w biznesie – zajęcia mają na celuwprowadzenie do tematykikomunikacji w biznesie, procesów i głównych form komunikacji. Kurs będzie mieć charakter ćwiczeń  za zakresu komunikowania (ustnego, jak i pisemnego) w języku angielskim w sytuacjach biznesowych. Dodatkowo studenci poznają zasady przygotowania i wygłaszania prezentacji oraz uczestnictwa i prowadzenia spotkań biznesowych.
  • Wybrane zagadnienia z makro i mikroekonomii – zajęcia poświęcone będą mechanizmom rynkowym, zmianom popytu i podaży, teorii gier i różnym formom organizacji rynku, modelom globalnej podaży i globalnego popytu, pomiarom produkcji krajowej, wzrostu gospodarczego oraz inflacji i deficytów.
  • Prawo handlowe uczestnicy kursu poznają podstawy prawa handlowego z uwzględnieniem nowych wyzwań oraz wybranych elementów obowiązywania i stosowania prawa handlowego w systemie prawa polskiego. Szczególny nacisk położony zostanie na identyfikowanie zagadnień prawa handlowego w kontekście problemów związanych z praktyką obrotu gospodarczego w Polsce i w stosunkach międzynarodowych.
  • Negocjacje międzykulturowe – w trakcie zajęć przypomniane zostaną dotychczas poznane typy i klasyfikacje podziałów kultury, poruszona zostanie także kwestia złożoności różnic międzykulturowych w negocjacjach biznesowych, analitycznego myślenia w trakcie ich planowania oraz technik ich skutecznego przeprowadzania.
  • Zarządzanie procesami komunikacji - kurs obejmuje podstawy komunikacyjne przedstawione na konkretnych przykładach zarządzania komunikacją (zarówno w administracji publicznej oraz w korporacjach). Zajęcia poruszają dodatkowo wiele zastosowań różnych kanałów komunikacji, procesów i narzędzi, odnoszących się do planowania i realizacji oraz przeglądu kluczowych cech komunikacji elektronicznej.

 

Ciekawostki: 

  • Z badań wynika, że treść przekazu komunikacyjnego docierającego do odbiorcy zajmuje jedynie ok. 10%  całości komunikatu. Znakomitą większość przekazu (50-60%) podczas komunikowania się między ludźmi, stanowi natomiast sfera niewerbalna, czyli wszystko to, co nie zostało oficjalnie wypowiedziane.
  • W trakcie spotkań biznesowych warto pamiętać, że również nasze gesty świadczą o tym, co myślimy lub uważamy w danej kwestii. Specjaliści w tej dziedzinie twierdzą np. że zakładanie rąk oznacza postawę defensywną, zamkniętą na drugą osobę. Stukanie palcami o kolano, czy biurko identyfikowane jest natomiast z nerwowością lub kłamstwem. Zaciskanie pięści to z kolei odzwierciedlenie naszej zamkniętej postawy nieskorej do negocjacji.
We współczesnym, zglobalizowanym świecie państwa i społeczeństwa są ze sobą powiązane zależnościami ekonomicznymi i politycznymi. Wiele instytucji, tak państwowych, jak i prywatnych, funkcjonuje nie tylko na poziomie lokalnym, ale również międzynarodowym. Praca w tego typu instytucjach i firmach wymaga nie tylko znakomitej znajomości języka angielskiego, realiów współczesnego biznesu, ale również kompetencji międzykulturowych, pozwalających nam umiejętnie i z szacunkiem komunikować się z innymi kulturami. Ścieżka „Komunikacja międzykulturowa w biznesie” zapewni ci taką wiedzę, umiejętności i kompetencje.