Komunikacja międzykulturowa w biznesie

Język

angielski

Tryb

Niestacjonarny zaoczny

 kierunek komunikacjamiedzykulturowawbiznesie

 

Studia są bardzo ważnym etapem w życiu każdej i każdego z nas. Jeśli wiesz, że kierunek, który studiujesz, jest pożądany na rynku pracy, to jesteś spełnionym studentem czy spełnioną studentką. Oprócz pasji, przy wyborze trzeba również myśleć perspektywicznie. O to wszystko możecie być spokojni wybierając ścieżkę komunikacja międzykulturowa w biznesie! Niewątpliwą zaletą kierunku jest skupienie się na praktyce, dzięki czemu języki obce będą proste, a komunikacja w nich – naturalna. Zajęcia z praktykami pozwolą lepiej zrozumieć przekazywaną wiedzę. 

Na rynku odnaleźć można obecnie wiele miejsc pracy, gdzie języki obce są niezbędne. Szczególnie przydatny okazuje się angielski w biznesie, ze względu na wyselekcjonowaną porcję słownictwa.

Wypowiedź eksperta:

DSC 9738

We współczesnym, zglobalizowanym świecie państwa i społeczeństwa są ze sobą powiązane zależnościami ekonomicznymi i politycznymi. Wiele instytucji, tak państwowych, jak i prywatnych, funkcjonuje nie tylko na poziomie lokalnym, ale również międzynarodowym. Praca w tego typu instytucjach i firmach wymaga nie tylko znakomitej znajomości języka angielskiego, realiów współczesnego biznesu, ale również kompetencji międzykulturowych, pozwalających nam umiejętnie i z szacunkiem komunikować się z innymi kulturami. Ścieżka „Komunikacja międzykulturowa w biznesie” zapewni ci taką wiedzę, umiejętności i kompetencje!

dr Rafał Majka
Prodziekan ds. kierunku Filologia

 

 

 

 

 

 

 

Atuty ścieżki:

  • Studia stacjonarne:
    • ponad 180 godzin praktycznej nauki języka angielskiego,
  • Studia niestacjonarne:
    • ponad 130 godzin praktycznej nauki języka angielskiego,
  • 4 semestry praktycznej nauki języka obcego,
  • 6 języków obcych do wyboru: m.in. hiszpański, rosyjski, niemiecki *,
  • 10 specjalistycznych kursów, które przygotują Cię do zarządzania oraz negocjacji  w firmach międzynarodowych i instytucjach Unii Europejskiej,
  • Włochy, Portugalia, Francja - możesz spędzić nawet 12 miesięcy na jednej z partnerskich uczelni, rozwijając swoje umiejętności pracy w międzynarodowym zespole podczas wyjazdu stypendialnego.

* uruchomienie grupy z danego języka zależne jest od zainteresowania studentów i zebrania odpowiedniej liczby chętnych

 

Szczegółowy program studiów dostępny jest w Dziale Rekrutacji WSE:

 

Kraków, al. Jana Pawła II 39a, pok. 211
12 683 24 04 (07)
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

 Miejsca pracy i stanowiska: 

  • firmy i organizacje międzynarodowe, poszukujące specjalistów z dziedziny języka biznesu lub komunikacji międzykulturowej,
  • firmy i organizacje międzynarodowe zatrudniające menedżerów, konsultantów biznesowych i specjalistów ds. handlu zagranicznego i współpracy międzynarodowej,
  • instytucje, organy i agencje Unii Europejskiej,
  • instytucje kulturalne, agencje filmowe, galerie, muzea, które współpracują z międzynarodowymi instytucjami,
  • media - redakcje gazet, portale internetowe, TV, radio - zainteresowane umiejętnościami z zakresu specjalistycznego biznesowego języka,
  • biura spraw zagranicznych instytucji administracji państwowej, samorządu terytorialnego, utrzymujące kontakty międzynarodowe,
  • ministerstwa (spraw zagranicznych, gospodarki, kultury) i agencje rządowe.

 

Wybrane kursy realizowane w ramach ścieżki:

  • Wprowadzenie do Komunikacji Międzykulturowej – zajęcia mają na celu wprowadzenie do tematyki komunikacji w biznesie, procesów i głównych form komunikacji. Kurs będzie mieć charakter ćwiczeń z zakresu komunikowania (ustnego, jak i pisemnego) w języku angielskim w sytuacjach biznesowych. Dodatkowo studenci i studentki poznają zasady przygotowania i wygłaszania prezentacji oraz uczestnictwa i prowadzenia spotkań biznesowych.

  • Warsztaty antydyskryminacyjne (z profesjonalnymi trenerkami i trenerami) – kurs wyposaży we wrażliwość w relacjach z członkiniami i członkami różnych grup społecznych, kultur i narodowości.

  • Wprowadzenie do Makro i Mikroekonomii – zajęcia poświęcone będą mechanizmom rynkowym, zmianom popytu i podaży, teorii gier i różnym formom organizacji rynku, modelom globalnej podaży i globalnego popytu, pomiarom produkcji krajowej, wzrostu gospodarczego oraz inflacji i deficytów.

  • Podstawy prawa – uczestnicy i uczestniczki kursu poznają podstawy prawa handlowego z uwzględnieniem nowych wyzwań oraz wybranych elementów obowiązywania i stosowania prawa handlowego w systemie prawa polskiego. Szczególny nacisk położony zostanie na identyfikowanie zagadnień prawa handlowego w kontekście problemów związanych z praktyką obrotu gospodarczego w Polsce i w stosunkach międzynarodowych.

  • Negocjacje międzykulturowe – w trakcie zajęć przypomniane zostaną dotychczas poznane typy i klasyfikacje podziałów kultury, poruszona zostanie także kwestia złożoności różnic międzykulturowych w negocjacjach biznesowych, analitycznego myślenia w trakcie ich planowania oraz technik ich skutecznego przeprowadzania.

  • Oprogramowanie komunikacyjne – kurs obejmuje podstawy komunikacyjne przedstawione na konkretnych przykładach zarządzania komunikacją (zarówno w administracji publicznej oraz w korporacjach). Zajęcia poruszają dodatkowo wiele zastosowań różnych kanałów komunikacji, procesów i narzędzi, odnoszących się do planowania i realizacji oraz przeglądu kluczowych cech komunikacji elektronicznej.

 

Ciekawostki: 

  • Z badań wynika, że treść przekazu komunikacyjnego docierającego do odbiorcy zajmuje jedynie ok. 10%  całości komunikatu. Znakomitą większość przekazu (50-60%) podczas komunikowania się między ludźmi, stanowi natomiast sfera niewerbalna, czyli wszystko to, co nie zostało oficjalnie wypowiedziane.
  • W trakcie spotkań biznesowych warto pamiętać, że również nasze gesty świadczą o tym, co myślimy lub uważamy w danej kwestii. Specjaliści w tej dziedzinie twierdzą np. że zakładanie rąk oznacza postawę defensywną, zamkniętą na drugą osobę. Stukanie palcami o kolano, czy biurko identyfikowane jest natomiast z nerwowością lub kłamstwem. Zaciskanie pięści to z kolei odzwierciedlenie naszej zamkniętej postawy nieskorej do negocjacji.
We współczesnym, zglobalizowanym świecie państwa i społeczeństwa są ze sobą powiązane zależnościami ekonomicznymi i politycznymi. Wiele instytucji, tak państwowych, jak i prywatnych, funkcjonuje nie tylko na poziomie lokalnym, ale również międzynarodowym. Praca w tego typu instytucjach i firmach wymaga nie tylko znakomitej znajomości języka angielskiego, realiów współczesnego biznesu, ale również kompetencji międzykulturowych, pozwalających nam umiejętnie i z szacunkiem komunikować się z innymi kulturami. Ścieżka „Komunikacja międzykulturowa w biznesie” zapewni ci taką wiedzę, umiejętności i kompetencje.