Psychologia w biznesie

pexels photovvvcvv

 

Atuty kierunku:

  • solidne podstawy wiedzy psychologicznej zawarte w podstawowym i kierunkowym module kształcenia;
  • interdyscyplinarność kierunku przejawiająca się w łączeniu wiedzy psychologicznej z naukami społecznymi (socjologii, komunikacji społecznej) oraz naukami ekonomicznymi ( zarządzanie).
  • koncepcja kształcenia mająca źródło zarówno w wymaganiach naukowych jak również wyrażona w oczekiwaniach pracodawców i przedstawicielach branży usług psychologicznych;
  • zajęcia prowadzone przez doświadczonych wykładowców oraz aktywnych w zawodzie psychologów-praktyków z wieloletnim stażem pracy;
  • nastawienie na praktyczne stosowanie wiedzy psychologicznej w obecnych realiach rynkowych;
  • aktywne metody nauczania - ograniczenie liczby godzin wykładów na rzecz dyskusji, burzy mózgów, pracy w grupach, analizy przypadków oraz realizacji zespołowych i indywidualnych projektów; zachęcające do samodzielnego doświadczania i  wnioskowania;
  • psychologiczna wiedza z zakresu stosowanej psychologii ekonomicznej, psychologii zmiany, postaw i wpływu społecznego oraz psychologicznych aspektów takich jak - inteligencja emocjonalna, przywództwo, motywacja czy diagnoza psychologiczna organizacji i ich zastosowanie w biznesie;
  • praktyczna wiedza na temat funkcjonowania organizacji - w obszarze strategicznego rozwoju, finansów i analityki biznesowej;
  • specjalistyczna wiedza z zakresu psychologii marketingu i zachowań konsumentów oraz psychologii HR i rozwoju organizacji;
  • rozwijanie u studentów umiejętności efektywnej komunikacji interpersonalnej, międzykulturowej komunikacji w biznesie oraz współpracy w zespole;
  • rozwijanie umiejętności z zakresu asertywności, komunikacji bez przemocy oraz zarządzania emocjami;
  • poznanie zasad i rozwijanie umiejętności logicznego i twórczego myślenia oraz technik rozwiązywania problemów;
  • możliwość współpracy z Centrum Zimbardo ds. Rozwiązywania Konfliktów WSIiZ-WSE.

Przyszłe miejsca pracy:

W zawodach związanych z psychologią stosowaną w biznesie:

  • menedżerowie, menedżerowie projektów, liderzy zespołów;
  • menedżerowie HR, HR business partnerzy;
  • specjaliści ds. marketingu;
  • specjaliści ds. rozwoju i szkoleń;
  • trenerzy biznesu, coachowie, mentorzy;
  • asesorzy, superwizorzy;
  • headhunterzy, specjaliści ds. rekrutacji i selekcji;
  • specjaliści ds. badań marketingowych;
  • specjaliści ds. kampanii reklamowych;
  • specjaliści ds. kreowania wizerunku i PR;
  • doradcy biznesowi w obszarze marketingu i sprzedaży.

W miejscach związanych z psychologią stosowana w biznesie:

  • działy HR, działy rekrutacji, działy szkoleń i rozwoju dużych firm;
  • działy kreatywne, działy marketingu i sprzedaży, działy komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej dużych firm;
  • agencje interaktywne, reklamowe, medialne, PR;
  • firmy badawcze, szkoleniowe i konsultingowe;
  • firmy doradztwa HRowego i rekrutacyjnego;
  • media tradycyjne i internetowe;
  • przedsiębiorstwa (produkcyjne, handlowe, usługowe) w działach, gdzie menedżerowie zajmują się zarządzaniem ludźmi.

Przedmioty składające się na podstawowy i kierunkowy moduł kształcenia to m.in.:

  • główne obszary psychologii i ich zastosowanie w biznesie,
  • narzędzia psychologiczne i metodologia badań,
  • stosowana psychologia ekonomiczna,
  • analityka biznesowa,
  • psychologia postaw i wpływu społecznego,
  • psychologia zmiany,
  • inteligencja emocjonalna w biznesie,
  • etyka psychologa w biznesie,
  • psychologiczne aspekty przywództwa i motywacji w organizacji,
  • psychologiczna diagnoza organizacji,
  • planowanie strategiczne i rozwój organizacji,
  • psychologiczny trening umysłu,
  • psychologiczny trening komunikacji (NVC) i asertywności,
  • psychologiczny trening kompetencji emocjonalnych.

Program kierunku uzupełniają przedmioty ogólnouczelniane, przedmioty specjalnościowe poszerzające zakres kompetencji psychologicznych, seminarium magisterskie oraz praktyka zawodowa.

Proponowane specjalności