Psychologia marketingu i zachowań konsumentów [NOWOŚĆ]

Język

polski
angielski

Tryb

Stacjonarny
Niestacjonarny

psychologia marketingu i zachowań konsumentów

Atuty specjalności

  • najnowsze badania naukowe z dziedziny psychologii i ich zastosowanie w marketingu, PR i reklamie;
  • konkretne modele, metody i narzędzia psychologiczne wykorzystywane w marketingu, PR i reklamie;
  • koncepcja kształcenia mająca źródło zarówno w wymaganiach naukowych jak również wyrażona w oczekiwaniach pracodawców i przedstawicielach branży usług marketingowych;
  • starannie dobrani prowadzący zajęcia - psychologowie praktycy i doradcy biznesowi opierający swoją wiedzę zarówno na poszukiwaniach naukowych jak i bogatym doświadczeniu marketingowym;
  • zajęcia prowadzone w formie warsztatów za pomocą różnorodnych metod aktywnego uczenia się takich jak: prezentacja, praca w grupach, praca w parach, praca indywidualna, praca z kwestionariuszem, praca z filmem, gry, ćwiczenia, dyskusje, burze mózgów, praca z metaforą, odgrywanie ról, odgrywanie scenek, symulacje, praca z case study i inne;
  • zorientowanie na nabywanie praktycznych umiejętności - uczestnicy w trakcie zajęć opracowują w zespołach własne projekty z zakresu psychologii marketingu;
  • zgłębienie psychologicznych mechanizmów zachowań konsumenckich oraz wpływu reklamy i socjotechnik na decyzje zakupowe;
  • poznanie zasad prowadzenia badań marketingowych i neuromarketingowych oraz budowania i realizacji skutecznych strategii marketingowych;
  • poznanie narzędzi z zakresu PR i kreowania wizerunku firmy, produktu czy osoby oraz zasad prowadzenia komunikacji medialnej i kampanii reklamowej;
  • psychologiczna wiedza z zakresu perswazji i komunikacji marketingowej oraz budowania kreatywnych zespołów;   
  • zgłębienie tematu różnic kulturowych w komunikacji marketingowej;
  • doświadczenie treningów umiejętności psychologicznych w zakresie kreowania wizerunku, negocjacji i twórczego myślenia pozwalające na rozwinięcie własnych kompetencji.

Przyszłe miejsca pracy

W zawodach związanych z psychologią marketingu:

  • psychologowie PR i reklamy (po ukończonych pełnych 5-letnich studiach);
  • menedżerowie ds. marketingu;
  • specjaliści ds. badań marketingowych;
  • specjaliści ds. kampanii reklamowych;
  • specjaliści ds. kreowania wizerunku i PR;
  • doradcy biznesowi w obszarze marketingu i sprzedaży.

W miejscach związanych z psychologią stosowana w biznesie:

  • agencje reklamowe;
  • agencje medialne;
  • agencje PR;
  • działy kreatywne;
  • działy marketingu i sprzedaży;
  • działy komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej w firmach;
  • firmy outsourcingowe świadczące usługi z zakresu PR i reklamy;
  • firmy badawcze;
  • firmy konsultingowe;
  • media tradycyjne (TV, Radio);
  • media internetowe.

Przedmioty realizowane w ramach specjalności to m.in.

  • Badania marketingowe i neuromarketingowe;
  • Strategie marketingowe;
  • Narzędzia komunikacji marketingowej;
  • Różnice kulturowe w komunikacji marketingowej;
  • Psychologia rynku i zachowań konsumentów;
  • Psychologia perswazji w komunikacji marketingowej;
  • Budowanie kreatywnych zespołów;
  • Psychologiczne aspekty kreowania wizerunku;
  • Psychologiczny trening negocjacji w biznesie;
  • Psychologiczny trening twórczego myślenia.