Tutoring

 adult asking beard 551657

 

Cel:

  • wzmocnienie kompetencji związanych z prowadzeniem tutoringu i rozwój w obszarze wartości 

 

Cele szczegółowe:

  • Wzmocnienie rozumienia metody tutoringu i dostrzegania dla niej przestrzeni w swojej pracy zawodowej
  • Przygotowanie do pracy w oparciu o kompetencje i wartości 
  • Zapoznanie z metodami stosowanymi w tutoringu
  • Pogłębienie kompetencji komunikacyjnych pod katem pracy tutora
  • Przygotowanie do radzenia sobie z trudnościami i wychodzenia poza typowe rozwiązania
  • Myślenie o rozwoju w kontekście pracy i rozwoju zawodowego

 

Program szkolenia:

Tutoring i rozwój kompetencji

  • Przywołanie definicji tutoringu i kompetencji
  • Kontrakt i określanie celu procesu tutorskiego
  • Praca procesowa i tworzenie przestrzeni relacji
  • Psychologia pozytywna w tutoringu
  • Praca w oparciu o zasoby
  • Wartości w pracy tutora

    Pełnione role i podejmowanie tutoringu

  • Od Nauczyciela do Tutora
  • Tutoring w pracy ze studentem
  • Coach, Doradca i Tutor
  • Menadżer mentor – Menadżer Tutor 
  •  

    Praca nad rozwojem kompetencji i wartości

  • Definiowanie kompetencji
  • Kompetencje w szkole, na uczelni i na rynku pracy
  • Kompetencje kluczowe
  • Słowniki kompetencji w organizacji i definiowanie luk kompetencyjnych
  • Tutoring i wzmacnianie wartości 
  •  

    Narzędzia pracy tutora

  • Całościowe postrzeganie procesu tutoringu i stosowanie modelu GROW 
  • Wyznaczanie celów metodą POKARM
  • Metoda WOOP w tutoringu
  • Feedback: praca z informacja zwrotną
  • Analiza przeszkód
  • Inne narzędzia pracy tutora
  •  

    Pogłębienie kompetencji komunikacyjnych związanych z prowadzeniem indywidualnych spotkań 

  • Komunikacja w pracy tutora
  • Specyfika zadawania pytań w tutoringu
  • Budowanie relacji opartej na zaufaniu
  • Umiejętność wyznaczania celów i motywowanie
  • Wychodzenie poza aktywne słuchanie
  •  

    Bariery w pracy tutora

  • Typowe problemy wynikające z kontekstu pracy
  • Bariery jednostkowe
  • Stres zadany przez podopiecznego i jego konsekwencje
  • Trudności implementacji tutoringu w danym środowisku pracy
  •  

    Kreatywne rozwiazywanie problemów

  • Utarte schematy i wychodzenie poza nie
  • Charakterystyka procesu twórczego
  • Czynniki wzmacniające proces twórczy
  • Strategie generowania kreatywnych  rozwiązań
  • Grupowe i indywidualne metody generowania pomysłów
  • Weryfikacja pomysłów i wprowadzanie ich w życie
  •  

    Inteligencja emocjonalna w pracy Tutora

  • Wpływ emocji na nasze działanie i podejmowane decyzje
  • IQ czy IE – która inteligencja jest naprawdę ważna?
  • Cechy osoby emocjonalnie inteligentnej
  • Rozpoznawanie emocji 
  • Zdolność kierowania emocjami oraz sztuka podporządkowania emocji 
  • Rozwijanie empatii
  •  

    Rozwój osobisty podopiecznego

  • Strategie karierowe i wykorzystanie ich w pracy z podopiecznym oraz własnej karierze zawodowej
  • Nowoczesne spojrzenie na zawód i jego perspektywę
  • Wpływ samooceny na indywidualny rozwój 
  • Strategie autoprezentacyjne
  • Podsumowanie szkolenia
  •  

    Szkolenie zaprojektowanie wg zasady:

    80% czasu spotkania przekazania wiedzy w sposób warsztatowo/ćwiczeniowy, aktywizujący uczestników (np. ćwiczenia indywidualne, ćwiczenia w grupach zadaniowych, gry zespołowe).

    20% to prezentacja treści teoretycznych (omówienia gier, projektów, prelekcja). 

     

    Trener

    Wacław Kisiel-Dorohinicki - psycholog biznesu, doświadczony trener kadr, doradca zawodowy, coach kariery. Specjalizuje się w tematyce rozwoju kompetencji interpersonalnych, rozwoju osobistego i zawodowego, zagadnieniach rynku pracy, budowaniu polityki antymobbingowej oraz wsparciu sprzedaży i zarządzania. Autor książek i artykułów z zakresu rozwoju osobistego i zagadnień rynku pracy. Z Wyższą Szkołą Europejską im. ks. Józefa Tischnera związany od 2011 roku.

     

    Informacje organizacyjne

    • Daty szkolenia: 
      I termin: 13-14.03, 27-28.03
      II termin: 10-11.10 i 17-18.10
      Łącznie 30 h, 4 dni po 7,5 h
      Istnieje możliwość zorganizowania szkolenia dedykowanego dla zamkniętej grupy w innym uzgodnionym wcześniej terminie
    • Miejsce szkolenia: Wyższa Szkoła Europejska im. ks. Józefa Tischnera w Krakowie, al. Jana Pawła II 39a. 
      W przypadku szkoleń dedykowanych istnieje możliwość zorganizowania szkolenia w siedzibie firmy zamawiającej
    • Koszt szkolenia: trwa aktualizacja
    • Jak się zapisać? wypełnij formularz lub napisz pod adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 
    • Ile osób uczestniczy w szkoleniu? Maksymalnie 15 osób. Ze względu na indywidualny charakter prowadzonych warsztatów liczba uczestników jest ograniczona.
    • Długość szkolenia: 16h
    • Wszyscy Uczestnicy otrzymają imienny certyfikat potwierdzający udział w szkoleniu.
    • Pytania: tel. +48 12 683 24 77, tel. kom.:+48 601 496 157, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
    •  

      WYPEŁNIJ FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY

       

    Ponad 20 lat zajmuje się szkoleniami, posiada praktyczne doświadczenia w zakresie zarządzania szkoleniami w organizacji oraz współpracy z firmami jako trener. Posiada doktorat z zarządzania w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi obroniony w Szkole Głównej Handlowej.

    Posiada Certyfikat Trenerski przyznany przez Thames Valley University, PRINCE2 Foundations w zakresie zarządzania projektami, certyfikat w zakresie konsultingu systemowego dla organizacji (Advisio) oraz akredytacje w zakresie coachingu International Coach Federation (poziom ACC).

    Jest doświadczonym trenerem oraz coachem, szkoliła dla takich firm i instytucji jak m.in.: Bank Zachodni WBK, GlaxoSmithKline, Allianz, TÜV Rheiland, Gegenbauer Polska czy Najwyższa Izba Kontroli.

    Jest członkiem założycielem Stowarzyszenia Konsultantów i Trenerów Zarządzania MATRIK, które od 18 lat dba o standardy i etykę pracy trenerów i konsultantów. W 2006 roku była Liderem Komisji Coachingu działającej przy Polskiej Izbie Firm Szkoleniowych, roku tworzącej platformę dialogu dla różnych szkół coachingu.

    Odpowiada za program coachingowy studiów podyplomowych Coach i Trener-partner w rozwoju realizowanych w Wyższej Szkole Europejskiej im. ks. Józefa Tischnera w Krakowie.