Podstawy zarządzania projektami zgodnie z ISO21500:2012

apple macbook air notepad 7377

 

 

Norma ISO21500:2012 była pierwszym wydaniem międzynarodowego standardu dotyczącego zarządzania projektami. Była też jednym z pierwszych standardów ISO, które ukierunkowane były nie na ścisłe przestrzeganie z góry określonych procedur, ale którego głównym przesłaniem była efektywność biznesowa.

Tym samym ISO21500:2012 nie jest metodyką, ale raczej zbiorem ogólnych zasad, o których powinien pamiętać i których powinien przestrzegać kierownik projektu. Niniejszy kurs również nie jest poradnikiem jak należy prowadzić projekt, aby w 100% zagwarantować jego sukces. Jest to szkolenie poświęcone zbiorowi dobrych praktyk i sprawdzonych technik, których użyteczność została zweryfikowana wielokrotnie w realnych projektach realizowanych przez moich klientów.

  

Szczegółowy program:

1.       Inicjowanie projektu

Jedno z kluczowych pytań, na które powinien odpowiedzieć Zarząd każdej organizacji, nie brzmi bynajmniej jak realizować projekty, ale które projekty należy realizować. Wprowadzenie elementarnych zasad inicjowania projektów pozwala na skuteczne ograniczenie ilości prac nad projektami, które nigdy nie powinny wejść w fazę planowania i realizacji.

1.1.    Wprowadzenie do zarządzania projektami

1.1.1. Podstawowe definicje – projekt, program, portfel

1.1.2. Sukces projektu

1.1.3. Uznane metodyki i standardy zarządzania projektami

1.1.4. Cykl życia projektu

1.2.    Uzasadnienie biznesowe

1.3.    Zarządzanie portfelem projektów

2.       Planowanie projektu

Wielu odnoszących sukcesy kierowników projektów gros swojej pracy wykonuje zanim rozpocznie się realizacja projektu. Planowanie, przygotowanie i organizacja projektu pozwalają na zmniejszenie poziomu niepewności i chaosu w trakcie jego realizacji. Wyróżnione w ISO21500:2012 procesy planowania stanowią fazę poprzedzającą realizację. Podstawowe techniki i narzędzia pozwalające na skuteczne przygotowanie się do realizacji projektu stanowią treść modułu Planowanie.

2.1.    Analiza otoczenia projektu

2.2.    Interesariusze projektu – analiza, rejestr

2.3.    Cele projektu

2.4.    Struktura organizacyjna projektu

2.5.    Zarządzanie zakresem i konfiguracją

2.6.    Zarządzanie harmonogramem projektu

2.7.    Zarządzanie kosztami w projekcie

2.8.    Zarządzanie komunikacją w projekcie

2.9.    Zarządzanie jakością w projekcie

2.10.Zarządzanie zasobami w projekcie

3.       Realizacja i monitoring projektu

ISO21500:2012 na diagramie procesów umieszcza procesy realizacji równolegle z monitoringiem. Jest to uzasadnione, ponieważ są one realizowane w tym samym czasie. Kurs z oczywistych względów nie obejmuje zagadnień związanych z fizyczną realizacją zakresu projektu, a jedynie dostarcza praktycznej wiedzy na temat zarządzania zakresem i monitoringu przebiegu realizacji projektu.

3.1.    Zarządzanie zmianą w projektach

3.2.    Monitoring przebiegu realizacji projektów

3.2.1. Monitoring jakości

3.2.2. Monitoring zakresu

3.2.3. Monitoring kosztów

3.2.4. Monitoring harmonogramu

3.2.5. Zintegrowany monitoring projektu metodą wartości wypracowanej (EVM)

3.2.6. Zamykanie projektu

 

4.       Miękkie aspekty zarządzani projektami

Projekty realizowane są przez zespoły osób. Nie każda grupa osób stanowi zespół, jeszcze rzadziej spotykamy dobrze zarządzane zespoły. Dlatego w programie kursu nie mogło zabraknąć modułu poświęcone miękkim aspektom zarządzania projektami.

4.1.    Komunikacja w projektach

4.2.    Zarządzanie zespołem projektowym

4.3.    Macierz odpowiedzialności

  

Trener

Krzysztof Witkowski - Inżynier elektryk. Ukończył z wyróżnieniem Kijowski Instytut Inżynierów Lotnictwa Cywilnego. Absolwent studiów podyplomowych Akademii Ekonomicznej w Krakowie (Marketing oraz Bankowość) i Uniwersytetu Warszawskiego (Pieniądz i bankowość). Trener i konsultant z zakresu wdrożeń systemów zarządzania projektami, motywacyjnych systemów wynagrodzeń oraz wsparcia zespołów projektowych na etapie przygotowania i realizacji projektów. Świadczył usługi m.in. dla: LW Bogdanka SA, Polskie Sieci Elektroenergetyczne SA, PGNiG SA, Grupa Nowy Styl SA, Teamtechnik PT sp. z o.o. oraz wielu innych przedsiębiorstw i jednostek samorządu terytorialnego. Od 2005r Kierownik Merytoryczny i wykładowca studiów podyplomowych Zarządzanie Projektami w Wyższej Szkole Europejskiej im. Ks. Józefa Tischnera w Krakowie. Asesor w światowym konkursie IPMA Project Excellence Award. Autoryzowany trener IPMA Polska. Członek KS Cert IPMA Polska. Certyfikaty zarządzania projektami: IPMA lev. B, Prince2Practitioner.


Informacje organizacyjne

  • Daty szkolenia: do uzgodnienia
  • Miejsce szkolenia: Wyższa Szkoła Europejska im. ks. Józefa Tischnera w Krakowie, Al. J.Pawła II 39 A, Kraków.
    W przypadku szkoleń dedykowanych istnieje możliwość zorganizowania szkolenia w siedzibie firmy zamawiającej.
  • Koszt szkolenia: 1 990 zł (stawka zw. z VAT) - cena obejmuje catering
  • Jak się zapisać? wypełnij formularz lub napisz pod adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 
  • Ile osób uczestniczy w szkoleniu? Maksymalnie 16 osób. Ze względu na indywidualny charakter prowadzonych warsztatów liczba uczestników jest ograniczona.
  • Długość szkolenia: 24 h
  • Pytania: tel. +48 12 683 24 77, tel. kom.:+48 601 496 157, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  •  

    WYPEŁNIJ FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY

  • i dobrego teamu
  • kształtowanie  umiejętności  pracy  zespołowej
  • nabycie i rozwój zdolności  świadomego  kierowania  zespołem
  • poznanie  własnych  zalet  i  słabości  w  kontekście  pracy  w  grupie
  • określenie  optymalnej  indywidualnej  dla  każdego  uczestnika  roli  w  zespole, wynikającej z jego predyspozycji i cech charakterologicznych
  • nauka zarówno  bycia  liderem jak i współpracy z liderem
  • doskonalenie umiejętności udzielania i przyjmowania pochwał i krytyki oraz umiejętności samooceny i oceny innych członków zespołu (przełożonych, podwładnych, współpracowników)

 

 

Przy  założeniu  powyższych  celów  efektem  szkolenia  jest :

 

Ø  zdobycie wiedzy dotyczącej skutecznego funkcjonowania zespołu i zarządzania nim

Ø  nabycie umiejętności potrzebnych do efektywnej pracy na określonym stanowisku  w  zespole

Ø  przekonanie  się  uczestników  treningu  o  swojej  wartości, potencjale  i  możliwości  osiągania  sukcesów indywidualnych i zespołowych